Нестандартні уроки в початкових класах
Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації потребують від
школи підготовки активних, самостійних людей з розвиненими творчими
здібностями.
Завдання сучасної дидактики – створення відповідного навчального
середовища, здатного забезпечити умови здобуття освіти, надання можливості
кожній особистості реалізувати свої нахили, потреби та здібності; формування
творчої, освіченої, всебічно розвиненої особистості, конкурентноспроможної в
нових економічних умовах. Творчі педагоги постійно вдосконалюють методику
проведення класичного уроку, в результаті чого в навчальний процес
впроваджуються нестандартні уроки.
Форми уроків, які застосовуються в сучасній початковій школі, можна
згрупувати наступним чином:
·
бінарні уроки;
·
віршовані (римовані) уроки;
·
інтегровані (міжпредметні) уроки;
·
уроки-дискусії (урок-діалог, урок-диспут, урок-засідання, урок-круглий
стіл, урок-практикум, урок-семінар, урок-суд, урок-телеміст);
·
уроки-дослідження (урок-знайомство, урок-панорама ідей, урок-пошук,
урок-самопізнання, урок "Що? Де? Коли?");
·
уроки-звіти (урок-аукціон, урок-залік, урок-захист, урок-інтерв'ю,
урок-екзамен, урок-ерудит, урок-композиція, урок-концерт);
·
уроки-змагання (урок-вікторина, урок-КВК – конкурс веселих та кмітливих,
урок-конкурс, урок-мозкова атака, урок-турнір);
·
уроки-мандрівки (урок-екскурсія, урок-марафон, урок-подорож);
·
уроки-сюжетні замальовки (урок-казка, урок-ранок, урок-спектакль).
Волкова Н. П. поділяє нестандартні уроки за структурою, способом проведення
та особливостями на:
·
уроки змістової спрямованості (уроки-семінари, уроки-конференції,
уроки-лекції, уроки-контрольні роботи);
·
уроки міжпредметні;
·
уроки змагання (уроки-КВК, уроки-аукціони, уроки-турніри, уроки-вікторини,
уроки-конкурси);
·
уроки суспільного огляду знань (уроки-творчі звіти, уроки-заліки, уроки-
екзамени, уроки-консультації, уроки-взаємонавчання, уроки-консиліуми);
·
уроки комунікативної спрямованості (уроки-діалоги, уроки-роздуми,
уроки-диспути, уроки-репортажі);
·
уроки театралізовані (уроки-спектаклі, уроки-концерти, кіно-уроки,
дидактичний театр);
·
уроки подорожування, дослідження (уроки-пошуки, уроки-розвідки,
уроки-лабораторні дослідження, уроки-заочні подорожування, уроки-експедиційні
дослідження, уроки-наукові дослідження);
·
уроки з різновіковим складом учнів;
·
уроки ділової, рольової гри (уроки-суди, уроки-захисти дисертацій,
уроки" Слідство ведуть знавці", уроки-імпровізації, уроки-імітації);
·
уроки-драматизації (драматична гра, драматизація розповіді, імпровізована
робота у пантоміміці, тіньові п'єси, п'єси з ляльками і маріонетками, усі види
непідготовленої драми - діяльність, де неформальна драма створюється самими
учасниками гри);
·
уроки-психотренінги;
·
уроки на інтегративній основі (уроки-комплекси, уроки- панорама).
Нестандартні уроки позитивно впливають на навчально-виховний процес у
сучасній школі. Головна заслуга уроків з нетрадиційною структурою - дуже
потужна активність учнів на уроці, але потрібно мати на увазі, якщо
нестандартні уроки проводити повсякденно, то цікавість до навчання у дітей
пропадає.
Таким чином, нестандартні уроки в початкових класах руйнують застиглі
штампи в організації навчально-виховного процесу школярів, спрямовуючи їх в
русло активізації пізнавальної самостійності й творчої активності учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар