субота, 8 грудня 2018 р.

Шкільне життя


Нестандартні уроки в початкових класах
Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації потребують від школи підготовки активних, самостійних людей з розвиненими творчими здібностями.
Завдання сучасної дидактики – створення відповідного навчального середовища, здатного забезпечити умови здобуття освіти, надання можливості кожній особистості реалізувати свої нахили, потреби та здібності; формування творчої, освіченої, всебічно розвиненої особистості, конкурентноспроможної в нових економічних умовах. Творчі педагоги постійно вдосконалюють методику проведення класичного уроку, в результаті чого в навчальний процес впроваджуються нестандартні уроки.
Форми уроків, які застосовуються в сучасній початковій школі, можна згрупувати наступним чином:
·         бінарні уроки;
·         віршовані (римовані) уроки;
·         інтегровані (міжпредметні) уроки;
·         уроки-дискусії (урок-діалог, урок-диспут, урок-засідання, урок-круглий стіл, урок-практикум, урок-семінар, урок-суд, урок-телеміст);
·         уроки-дослідження (урок-знайомство, урок-панорама ідей, урок-пошук, урок-самопізнання, урок "Що? Де? Коли?");
·         уроки-звіти (урок-аукціон, урок-залік, урок-захист, урок-інтерв'ю, урок-екзамен, урок-ерудит, урок-композиція, урок-концерт);
·         уроки-змагання (урок-вікторина, урок-КВК – конкурс веселих та кмітливих, урок-конкурс, урок-мозкова атака, урок-турнір);
·         уроки-мандрівки (урок-екскурсія, урок-марафон, урок-подорож);
·         уроки-сюжетні замальовки (урок-казка, урок-ранок, урок-спектакль).
Волкова Н. П. поділяє нестандартні уроки за структурою, способом проведення та особливостями на:
·         уроки змістової спрямованості (уроки-семінари, уроки-конференції, уроки-лекції, уроки-контрольні роботи);
·         уроки міжпредметні;
·         уроки змагання (уроки-КВК, уроки-аукціони, уроки-турніри, уроки-вікторини, уроки-конкурси);
·         уроки суспільного огляду знань (уроки-творчі звіти, уроки-заліки, уроки- екзамени, уроки-консультації, уроки-взаємонавчання, уроки-консиліуми);
·         уроки комунікативної спрямованості (уроки-діалоги, уроки-роздуми, уроки-диспути, уроки-репортажі);
·         уроки театралізовані (уроки-спектаклі, уроки-концерти, кіно-уроки, дидактичний театр);
·         уроки подорожування, дослідження (уроки-пошуки, уроки-розвідки, уроки-лабораторні дослідження, уроки-заочні подорожування, уроки-експедиційні дослідження, уроки-наукові дослідження);
·         уроки з різновіковим складом учнів;
·         уроки ділової, рольової гри (уроки-суди, уроки-захисти дисертацій, уроки" Слідство ведуть знавці", уроки-імпровізації, уроки-імітації);
·         уроки-драматизації (драматична гра, драматизація розповіді, імпровізована робота у пантоміміці, тіньові п'єси, п'єси з ляльками і маріонетками, усі види непідготовленої драми - діяльність, де неформальна драма створюється самими учасниками гри);
·         уроки-психотренінги;
·         уроки на інтегративній основі (уроки-комплекси, уроки- панорама).
Нестандартні уроки позитивно впливають на навчально-виховний процес у сучасній школі. Головна заслуга уроків з нетрадиційною структурою - дуже потужна активність учнів на уроці, але потрібно мати на увазі, якщо нестандартні уроки проводити повсякденно, то цікавість до навчання у дітей пропадає.
Таким чином, нестандартні уроки в початкових класах руйнують застиглі штампи в організації навчально-виховного процесу школярів, спрямовуючи їх в русло активізації пізнавальної самостійності й творчої активності учнів.












Немає коментарів:

Дописати коментар